fredag 25 februari 2011

El Chorizo Loco!

Idag började vi klickerträna Candy - The crazy sausage.

Började med att ge honom massvis med godis med klick hemma, på busshållplatsen och på bussen. För att lära honom att klick betyder godis.

Sen åkte vi till Helena för att träna honom lite till, hon utbildar sig nämligen till instruktör och ger oss därför fem gratis träningstillfällen! Perfekt för den galna lilla korven.

Sen fick jag för mig att sy om en barntröja till hundpyjamas istället! Han fryser så mycket på vintern nämligen, även om han består till 50% av päls.

Tack till A. Lingen för tröjan - tyvärr passade den inte mig särskilt bra... inte candy heller dock, för ens efter jag sydde om den, nu sitter den som en smäck ;)

Den har texten "Jag är inte döv - jag skiter bara i dig", vilket passar på korven.

Imorgon ska vi till en tygaffär och köpa tyg till en riktig liten vinterutstyrsel.

Här är lite bilder på korven med tröjan på, även om den inte syns så väl:


Något annat som oroar mig är detta:

Det händer honom väldigt ofta, och är inte något han kan sluta med. Han får något sorts anfall....Ljuden han gör kommer rakt ur strupen på honom, och det enda som hjälper är någon sorts strupmassage, även om den inte hjälper så bra. Hans rörelser påminner väldigt mycket om kväljningar men han kräks inte av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar