lördag 5 februari 2011

Wishingboxens besparingsplan


Well, nu är det ju såhär att hund är dyrt, stora hundar dyrare. Jag lever ju på studiebidrag och pappa, då jag fortfarande bor hemma samt studerar.

Min plan är att ha hund i början av sommarlovet, för att kunna spendera så mycket tid som möjligt med den under dess första månader. Pappa säger att jag skall betala 500 eller hälften av den månatliga kostnaden för hunden. Så därför lägger jag, varje månad, 500 kr i min wishing box, så att jag har en liten fond för min framtida hund! Vem vet vad den kommer användas till... Nytt fint halsband? täcke? oväntat vetrinärsbesök? helt enkelt oförutsedda kostnader samt kanske någon leksak eller dyl.

Började min besparing 01.01.11, och det har verkligen gått bra sen dess! För jag har en regel till. Allt jag tjänar på hundpassning går också rakt ner i boxen! Och då jag tar 100:- per dygn kan det ju bli en del. Min första månad hade jag 750:-* i bara hundpassning.

Det är ju 1250:- bara den första månaden! Det går alldeles fantastiskt :)

* Jag brukar numera passa en Saluki som heter Lizzy. De ser nästan ut som Afghaner utan allt extra jättelångt hår. Hon är en finfin liten tjej!
- de övriga 50 kronorna fick jag av Marina för att jag passade hennes fina afghantjejer Hayley och Smilla några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar