fredag 18 februari 2011

Problem

ett problem som uppstått efter att jag började läsa på om barf och rå föda är att jag ju inte kan respektera torrfoder whatsoever sen dess... Som att uppfödaren sa att hon föder upp på Eukanuba.

Innehåll: Majs, vete, kyckling (>14%), sorghum, korn, sockerbetsfibrer, hönsmjöl, heläggspulver, animaliskt fett, kycklingdigestiv, torkad öljäst, kaliumklorid, salt, natrium hexametafosfat, dikaliumfosfat, fiskolja, DL-metionin, linfrö, glykosamin HCI, kondroitinsulfat.

Hur fan ska jag kunna respektera ett foder som innehåller så jävla mycket skit? Hundar/Vargar råkar vara köttätare. Detta foder är ju fan mer anpassat för kossor...

Jag förstår och respekterar folk som föder upp sina hundar på torrfoder - men själv tror jag inte att jag med gott samvete skulle kunna göra det.

Nu råkar ju detta foder vara ett av de dyrare, och är troligtvis bättre då - men kan ju inte jämföras med rått kött, råa ben, brosk... etc. Enda jag funderar på är om man bara ska ge kött eller även några utvalda grönsaker eller frukter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar